יום שני, 28 ביולי 2008

השאלון עם איריס אברמוביץ' / מאת סיני גז

- מה את עושה בימים אלה ?
קניתי דירה בתל אביב ולאט לאט אני מרהטת אותה לכדי בית. אני כותבת בבלייזר,פנאי פלוס וב24 שעות, ובזמני החופשי כותבת גם סיפורים קצרים שאני מקווה שיהפכו לספר תוך זמן קצר.
- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
כנראה המצאת דפוס.אני לא יכולה לדמיין את חיי בלי זיכרונות הילדות של ללכת לספריה הציבורית מדי יום, וכבר בגיל 10 להתחיל לקחת ספרים מהחלק של ה"גדולים", ולקרוא ארבעה ספרים בכל יום בחופש הגדול.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
כשאני קוראת ספר שעושה לי את זה הכי בא לי לכתוב. הדבר שהכי מרגש אותי בעולם זה משפטים מקוריים מנוסחים בשלמות. מילים. אני אוהבת מילים.

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
אני אוהבת את הצלצול שיש במטבח מסעדה כשמנה מוכנה ואני יודעת שהיא שלי.את הפתיח של באפי ציידת הערפדים. אוהבת את הקול שהיה עושה הכלב הקודם שלי פפינו כשהיה נובח מתוך שינה.אוהבת את האריה השואג בקולנוע.אוהבת את הקול של אליוט סמית' ואת הגיטרה שלו,והכי,אם לצטט משיר של בילי הולידיי,למרות שאני מכוונת את זה לאהוב דמיוני עתידי ולא למישהו ספציפי:
That's my favorite melody

- מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
נראה לי צילום כדור הארץ מהחלל.כוכב הלכת שלנו הוא נס אחד מטורף. אני מתה לראות אותו מבחוץ.

- אם היית קוראת מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
לא הייתי רוצה .זה מפחיד אותי.
- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
הייתי רוצה לחיות כאן בתקופת דוד המלך, וגם אחורה יותר בתקופת האדם הקדמון, כשהארץ הייתה פראית ,הייתי רוצה לחיות באנגליה של סוף המאה ה19,אבל רק אם הייתי מתחתנת עם מישהו בעל הכנסה של לפחות 5000 פאונד, וכמובן, הכי הכי-בעתיד. אני הכי מתבאסת שלא יצא לי לטוס לחלל ולכוכבים אחרים. מתה לעשות את זה.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
אלבום-Selling england by the pound-genesis.למרות שזה אלבום שכבר למעלה מעשור שאני לא יכולה לשמוע אותו, הוא היה חלק מההגדרה העצמית ומרד הנעורים שלי בגיל 13, ואפילו גנבתי מהאוזן השלישית את ספר המילים שלו, בגיל 13.
- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
דיימון ראניון. הוא האיש שהשפיע על הכתיבה שלי יותר מכל אחד אחר, הייתי רוצה לבלות אתו כמה בקרים בברודווי,ללכת איתו למזללה של מינדי,למירוצי הסוסים, ולפגוש את צ'ארלי ינעם לך וג'ונס נאה נאה.

- מה מוציא אותך מדעתך ?
קולות של בלונים של מסטיק בפה סגור,ואנשים שמשתמשים במילים בחופשיות יתר,דהיינו-אומרים דברים שהם לא מתכוונים אליהם .

- מה מצחיק אותך ?
- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
עד גיל 9 אכלתי בשר.
- מה מביך אותך ?
שפעם היה לי רצון להופיע בטלוויזיה.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
בגיל 17 היה לי ולחברה כוח סודי בשם כב"א-הכח הבלתי אפשרי. עשינו הרבה פעולות חשאיות ופעם גם הנחינו את תוכניות הילדים והנוער-בתקופה שגדי טאוב היה המנחה- בתור אבא ז'אק(האב הרוחני של הכח) ומזכירתו הנאמנה. זה הדבר הכי מטופש והכי נפלא שעשיתי בכל חיי. אני מאוד גאה בזה.

- איך היית משפרת את העולם ?
הייתי מכריחה אנשים להגיד רק דברים שהם באמת מתכוונים אליהם.אם הם היו אומרים שקר או משהו שהם לא מתכוונים אליו עד הסוף הם היו מתחשמלים קצת בקצה הלשון. ואז מאבדים את חוש הטעם. ואז היית יודעת מיד מי שקרן ומי לא,כי לשקרן אפשר לשים מלח בקפה והוא לא ידע.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
חוץ מגרעינים שחורים? אני אוהבת להתלהב ממה שהופך אותי ללא קולית בעליל.

- איפה תהיי עוד 10 שנים ?
כנראה שבארץ,עם בעל ושני ילדים, שני כלבים ואולי עוד חיה, אולי חמוס.בטח אפסיק להשתמש בצלחות מפלסטיק עם ציורים מאגדות ילדים.

- נסחי שאלה שהיית מעוניינת לשאול את עצמך ועני עליה.
מתי כבר מישהו יקח אותי בהפתעה לחו"ל?
לא יודעת, את יכולה לפרוק בינתיים את המזוודה.

- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?

איריס אברמוביץ' היא עיתונאית.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

הרבה יותר מעניינת ממה שחשבתי לפני שקראתי את זה, הקטע עם הקפה מעיד על יצירתיות מפתיעה לגמרי.