יום חמישי, 3 ביולי 2008

השאלון עם כרמל ויסמן / מאת: סיני גז

-מה את עושה בימים אלה ?
התשובה הרשמית: כותבת את הדוקטורט שלי
בפועל: מתה מחום, משחקת במחשב ובעריכת וידיאו, מאלפת את הכלב שלי

-מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
ארועים תרבותיים לא משפיעים עלי

-מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
רעיונות חדשים פשוטים, אנושיים ובעלי חזון

-מהו הצליל האהוב עלייך ?
כל דבר שנאמר בספרדית

-מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
אני לא מושפעת מתמונות

-אם היית קוראת מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
אני אכן קוראת מחשבות וזה שעמום המחץ, רוב המחשבות האנושיות רוב הזמן הן סתמיות ושגרתיות. הייתי רוצה להשתפר בקריאת המחשבות של הכלב שלי, פשוט כי הוא חושב לגמרי מחוץ לקופסא האנושית והתקשורת הטלפאתית איתו פותחת לי את הראש.

-אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
מתישהו בעתיד כדי לראות מה יהיה בסופנו ורחוק מאד בעבר, אולי בתקופת התנ"ך , כדי להיווכח אם משהו מזה קרה באמת ואם אמנם ביקרו פה מלאכים וחייזרים וכאלה.

-מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
מוסיקה, מכל מיני סוגים, מרגשת אותי ומסמנת תקופות שונות בחיי אבל היא לא תשפיע עלי עמוקות או תניע אותי לפעולה. דווקא ספרים כמו "ערפילי אבלון" או סיפורי נארניה השפיעו על חיי עמוקות.

-עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
הייתי רוצה שאלפונסו קוארון יביים תסריט שלי ואד נורטון ישחק בו. אם פילוסוף נחשב לאמן, אז הייתי רוצה גם לכתוב ספר עם קן וילבר.

-מה מוציא אותך מדעתך ?
טיפשות, הוצאה מהקשר ודברים שאין לי עליהם שליטה.

-מה מצחיק אותך ?
החיים

-מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
בגיל 18 עבדתי ארבעה ימים במשרד קבלה של "מכון עיסוי" בפתח תקווה. פוטרתי לאחר שהיה ברור מעבר לכל ספק שאי אפשר לגייס אותי להפוך ל"מסז'יסטית", לא בטוב ולא ברע. עד סוף היום הראשון הייתי בטוחה שאני פקידת קבלה במכון בריאות וכושר, פשוט כי לא טרחתי לעשות סיור בחדרים האחוריים איפה שאמורים להיות המכשירים. אחר כך נשארתי מסקרנות וכי כבר התידדתי עם הבנות. זו הייתה סך הכל עבודה נוחה ומשתלמת, שאין הרבה מה לעשות בה מלבד מענה טלפוני והקראת מחירים של סוגי טיפולים לכל מני סוטים בטלפון.

-מה מביך אותך ?
כשבחורים צעירים ממני בעשר שנים מתחילים איתי באמצע הרחוב ליד אנשים שאני מכירה

-מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
קניתי למפקד שלי בצבא שני ברווזים מפוחדים כמתנת פרידה והגשתי לו אותם בטקס השתייה החגיגי שלי לתדהמת כל הבסיס, בתוך קרטון מרוחים בצואה עצמית....זו לא הייתה בדיחה, כמו שכולם חשבו, האמנתי בכל ליבי שהדבר שהוא הכי רוצה זה חיות נוספות למשק שלו שהוא כל הזמן דיבר עליו, אבל לא הייתי מבינה גדולה בחיות....

-איך היית משפרת את העולם ?
מנהיגה חינוך רוחני חובה בגנים ובתי ספר יסודיים, מאפשרת לילדים לרכוש מודעות לעצמם, ללמוד מדיטציה, יוגה ואמנויות לחימה מגיל צעיר. העולם היה אוטומאטית הופך לטוב יותר אחרי דור. אבל לא סתם שטויות ניו אייג' כלייפסטייל, אלא תרגול רציני שדורש ומפתח משמעת פנימית מילדות.

-מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
יש לי יותר מדי רעיונות טובים מכדי להגשים במלואו אחד מהם.

-איפה תהיי עוד 10 שנים ?
Plan a: מרצה באוניברסיטה ומורה רוחנית, מקדמת את הקשר בין התפקידים והתחומים הללו
Plan b: נודדת בעולם וכותבת בלונלי פלנט

-נסחי שאלה שהיית מעוניינת לשאול את עצמך ועני עליה
-כרמל, מתי תתחתני כבר?
-כשאני אפגוש את הגבר הנורמלי הראשון, אני מבטיחה.

-מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
ארי פולמן ודבורית שרגל
כרמל וייסמן היא חוקרת תרבות וטכנולוגיה, מפעילה את הבלוג "אבסולוט כרמל".
צילום: טלי גונן

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ואוו כרמל מדהימה!
לא ידעתי עד כמה אנחנו חושבים דומה!
כנראה רק אנשים טובים מגיעים לחיבוקים הא? :-)

סיני- כל הכבוד- מצאת לך מרואיינת פשוט מושלמת! :-)

נ.ב. כרמל- הכלב שלך חמוד! :-)
וגם את! חי חי.. :-)

חיבוק גדול לשניכם!
ויום נפלא!
גיל :-)