יום שני, 16 ביוני 2008

השאלון עם גיא חג'ג' - מאת : סיני גז

- מה אתה עושה בימים אלה ?
מנסה לנוח מהעבודה הקודמת, מחפש עבודה חדשה, שומע כמה שיותר מוזיקה. עובד על הרחבת העונג שבת, על גירסה 2 של אגרגטור התוכן המוזיקלי "לווריד", ועל פרויקט שכרגע יישאר סודי. ספציפית היום אני רואה את פורטוגל מפסידים בצורה מביכה לשוויץ, וכותב ביקורת על החדש של קולדפליי עבור ויינט (הוא מסריח).

- מהו השיר שגרם לך להתאהב במוזיקה ?
מי זוכר? זה כנראה היה "פזמון ליקינתון", ששרו לי כשיר ערש בגיל שלוש, למרות שאני זוכר את עצמי בבירור בגיל מאוחר יותר, שומע בלופים את קטע המעבר האינסטרומנטלי ב"למה ליבך כמו קרח" של גידי גוב.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
יצירתיות, חופש, אתגרים. דף נייר ריק ועט ביד.

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
יש יותר מדי. במוזיקה מוקלטת יש לי חולשה לתיפוף עם מברשות, לחצוצרה עם עמעם, לגיטרה סלייד, לקונטרה-באס שמן ונמוך, לסינתיסייזר מוּג נמוך. ב"צליל מכוון" של קלפטר יש אקורד אחד יפהפה ששובר את לבי בכל פעם. ציפורים, רשרוש של אבק בתקליטי ויניל, צעדים, פעמונים מכל סוג כמעט.

- אם היית קורא מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
אלן מור, הגאון שיצר את הקומיקס Watchmen, בין השאר. לואיס קרול. לאונרד כהן. הייתי מציין גם את בוב דילן אבל "כרוניקות, חלק 1" שלו הוא כמו לשבת יום שלם בתוך הראש שלו. באיזשהו מקום מעניין אותי לדעת על מה חושבות בחורות כמו בריטני או נינט שאין להן רגע לבד.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
השנים הספורות שלפני קום המדינה, שמשום מה מרתקות אותי למרות שהציוניות והחלוציות ממני והלאה. אם אפשר גם לקפוץ ולפטפט עם לאונרדו דה וינצ'י, זה יהיה נהדר.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
התשובה לשאלה הזו נזילה ומתעתעת יותר משלולית של כספית.

- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
הייתי שמח לבלות שבוע שלם עם יהודה עמיחי המנוח, כי הוא השפיע על חיי אולי יותר מכל זר אחר. הייתי רוצה שהוא לא יהיה לי זר יותר.

- מה מוציא אותך מדעתך ?
אנשים שלא מאותתים. הבורות והאטימות שהופכות לערכים נעלים על פני הידע והסקרנות. העובדה ש"תרבות" הפכה ל"בידור" ו"בידור" הפך לבור זבל של כל מה ששפל ועלוב. ההתפרקות המהירה והמערכתית של כל מה שאמור לשרת את האזרח במדינה הזו. הסגידה העיוורת לאלוהי הממון המיידי על חשבון חינוך, רווחה, איכות חיים, מחשבה לעתיד וכל דבר אחר, בעצם.

- מה מצחיק אותך ?
החברה שלי היא האדם הכי מצחיק שאני מכיר, אבל הרשימה יכולה להימשך לעד, מקומיקס, ספרים וטלוויזיה ועד דברים קטנים שאני רואה ברחוב ורק אני מצחקק לעצמי בגללם.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
החלטתי להקים לייבל בתקופה בה העולם כולו מפסיק לקנות מוזיקה. למרבה הפלא, זה די הצליח.

- מה מביך אותך ?
בדרך כלל אני זה שמביך את הסובבים אותי.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
כל דבר שבזמנו נראה לי מטופש, היום נראה לי חביב.

- איך היית משפר את העולם ?
זו שאלה שאני שואל את עצמי מדי יום ועדיין לא מצאתי תשובה משכנעת. באמצעים העומדים לרשותי, אני לא מרגיש שאני יכול לעשות מספיק.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
קריפטונייט.

- איפה תהיה עוד 10 שנים ?
אל תשאל שאלות מפחידות כאלה!

צילום: מתוך עמוד הפליקר של Hiss Records

גיא חג'ג', עורך וכותב אתר המוזיקה עונג שבת, מבקר המוזיקה של Ynet ומנהל הלייבל Hiss Records ובנאדם חביב למדי

אין תגובות: