יום חמישי, 28 באוגוסט 2008

השאלון עם עמרי לוי / מאת: סיני גז

מה אתה עושה בימים אלה ?
עובד על אלבום בעברית, אלבום סיפורי תל אביב עם ניבה רטנר ומקליט קאוורים של מוריסי להנאתי.

מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל ?
הופעה של דייר סטרייטס ב 1986 בבריכת הסולטאן. הייתי בן 10, זה אחד הזכרונות החזקים שלי מהילדות.

מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
מגבלות. אני אוהב להקטין את מרחב הפעולה שלי ולראות מה יוצא מזה.

מהו הצליל האהוב עלייך ?
לא יודע אם זה "הצליל האהוב עליי" אבל הוא בהחלט אחד הגאוניים שנוצרו בשנים האחרונות: הצלצול הדיפולטי של נוקיה.

מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
תמונה של פורטיס שצולמה ע"י מיכה קירשנר. בתצלום רואים את פורטיס צורח עשן לתוך גרמופון ישן. התמונה הייתה תלויה לי בחדר במשך שנים ויכולתי לבלות שעות בבהייה בה.

מהו השיר הראשון שכתבת ?
נראה לי שזה שיר שנקרא "אבטלה" והוא נכתב ללהקה שהייתי חבר בה בגיל 14. קראו לנו מונופוקטורה והיינו להקה של ילדים חננים שחשבו שלכתוב שירי"מחאה" זה מגניב.

אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
הייתי שמח לבקר בעוד כמה שנים מהיום - אבל אני מוכן גם לחכות, לא בוער לי

מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
WISH – THE CURE מבחינתי זה היה ועודנו אלבום הפרידות האולטימטיבי. לא משנה אם עזבת או נעזבת תמיד יהיה בו לפחות שיר אחד שידבר בדיוק עליך, יש מצב שזה האלבום ששמעתי הכי הרבה פעמים בחיי.

עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
Damien Jurado יש בו פשטות שהורסת אותי, הייתי שמח להקליט איתו משהו או אפילו סתם לשבת לכוס קפה.

- מה מוציא אותך מדעתך ?
נהגים שלא מאותתים - אבל זה עובר לי די מהר. אנשים שכותבים "יכתוב" במקום "אכתוב" ובכלל הזניית השפה העברית אצל דור הרשת.

- מה מצחיק אותך ?
נהגים שלא מאותתים או אנשים שזה מוציא אותם מדעתם.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
פגשתי בחורה ברשת ונסעתי אליה לאיטליה אחרי שבוע של שיחות טלפון.

- מה מביך אותך ?
לשיר בעברית (אבל אני עובד על זה) וגם להזכר בשיר הראשון שכתבתי... אוחחחחח

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
"לא התחשק לי" ללכת להופעה של אליוט סמית' ו built to spill כשגרתי בלונדון. איזה פספוס.

- איך היית משפר את העולם ?
הייתי מנסה לגרום לאנשים לעצור קצת יותר ולהגיד תודה על הדברים שנראים כמובנים מאליהם.

- לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו ?
1. כמה סנטימטרים נוספים לגובה
2. להשיל 10 שנים מהגיל
3. להמשיך להצליח לעבוד, לנגן ולחיות חיים מושלמים עם אשתי היקרה.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
התמכרויות קטנות: קולה, סיגריות, קפה
- איפה תהיה עוד 10 שנים ?
שותף בסטארטאפ מצליח או בעלים של בית קפה הופעות, אבא לשני ילדים, ממשיך לעשות מוזיקה בבייסמנט שלי.

- נסח שאלה שהיית מעוניין לשאול את עצמך וענה עליה
ממה אתה הכי מפחד? משריפות וגנבים

- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
עמרי לוי הוא מוזיקאי.

אין תגובות: