יום שבת, 23 באוגוסט 2008

השאלון עם חנה בית הלחמי / מאת: סיני גז

- מה את עושה בימים אלה ?
הרבה, אקלקטי עם שיטה. עובדת – ייעוץ אסטרטגי ושיווקי, בקרוב לקראת הבחירות המוניציפאליות גם נגיעה פוליטית, כתיבה שיווקית (כותבת אתרי אינטרנט של – לא להאמין – סוכנויות ביטוח), מאמנת, עוסקת בקידום נשים, מרכזת תחום נשים בתפנית (או"פ), מלמדת אימון במכון קישורים, מנחה קבוצות, מנהלת בלוג ברשימות, כותבת פובליציסטיקה (nfc, קצת ב- Ynet), מנהלת פורום מוניציפאלי, מעורבת במס' מאבקים חברתיים – לאחרונה בעיקר נגד הוצאת ילדים מהבית על ידי רשויות הרווחה, נגד ההתערבות הכוחנית שלהם בחיי הפרט (המוחלש/ת, בדר"כ) וללא אבחנה, ובעד השארת חוק חזקת הגיל הרך על כנו כל עוד מקדמי שוויון אחרים אינם מתקיימים, מתעסקת בשוליים בציבוריות ופוליטיקה גם במישור המוניציפאלי וגם בארצי-חברתי (נחלצת למאבקים רק כשפורצים מבצעים צבאיים הרואיים או מלחמות מיותרות – מקווה להישאר חסרת תעסוקה בנושא זה), אמא - אחוזי המשרה הזו עולים בקיץ, קוראת המון - גם זה בזכות הקיץ הנינוח, והכי עדכני וחשוב – התחלתי לכתוב את הספר שרוצה כבר הרבה זמן לפרסם, על שפה ותודעה.

- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
הו, יש הרבה. אתייחס למהפך התרבותי הגדול בחיי – כשהגעתי בזמנו (שנות ה- 80) מישראל של ערוץ 1 בשחור לבן, "מבט" והפסקת שידורים בין שתיים לארבע, לאירופה ול- MTV. במשך שנתיים הטלוויזיה הייתה פתוחה על MTV ועל תכניות תרבות, מוזיקה ודומותיהן 24 שעות ביממה. שתיתי בצמא.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
כשמנסים לכבות אותי מבחינה יצירתית.

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
חוץ מהקולות של הילדים שלי? מוזיקה. גיטרות. רוק כבד. וגם שֶקֶט אורבאני.

- מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
הייתי רוצה לומר משהו מתוחכם, אבל למעשה זה הילד הבוכה (כמטאפורה לאימג'ים הטריוויאליים שבסופו של דבר צורבים לנו את התודעה יותר מכל). פעם הושפעתי מהעבודות המונומנטאליות של כריסטו, עד שגיליתי שאשתו עושה לו את רוב העבודה ואינה מקבלת קרדיטים על כך.

- אם היית קוראת מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
אני קוראת מחשבות וזה די משעמם. לא צריכה להיות בעלת יכולות מיסטיות בשביל זה – דפוסי המחשבה של רובינו חוזרים על עצמם ודי צפויים.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
בעתיד, לראות מה ייצא מהילדים שלי ואת הדורות הבאים.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
גם כאן יש הרבה, כל גיל והשיר האלמותי שלו. מחד, כאשה צעירה (ואני עדיין כזו) – קלאסיקות כמו רפסודיה בוהמית, מייג'ור טום (שעד היום מאיץ לי את זרם הדם מהתרגשות) או The wall ווקאלים נשיים (לורי אנדרסון, למשל), מאידך, כאמא - דיג דיג דוג. זה הזמן להודות שה- ADD לא מאפשר לי לעולם "להינעל" על השפעה בודדת.
את החתרניים או ה- Heavy Metal שהשפיעו עלי אשאיר לוידוי אחר (רק אגלה שנכנסתי פעם ללידה עם דיסק של Queensryche, אותי זה מרגיע)

- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
לא רוצה. הסיבה שעשיתי מהפך בגיל 25 בערך ועזבתי את האומנות, שהיוותה את תמצית חיי מגיל 8 בערך, היא בעיקר כי לא סבלתי אמנים (שבאופן טבעי היוו את רובה של סביבתי החברתית והמקצועית). מעדיפה ליהנות מיצירותיהם במנותק מהם. אם נרחיב את הגדרת האומנות לצורך השאלון - כן הייתי רוצה לעבוד עם כמה אמני ואומני תקשורת ומדיה, גאוני עיצוב דעת קהל – תחום יצירתי, מאתגר ומרתק בעיני.

- מה מוציא אותך מדעתך ?
שוביניזם, גזענות, פנאטיות, דתיות עיוורת, לאומנות, דוגמטיות – את כולם ניתן לסכם בעיני כמאפייני הטיפשות האנושית. לו ויתרנו עליהם, יכול היה להיות אפילו נעים לחיות כאן.

- מה מצחיק אותך ?
הכל. אין פרות קדושות.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
שאני אתחיל לפרט? יש עשרות דברים מטורפים, לא יאמינו לי אם ארשום את כולם. שומרת על זכות השתיקה.

- מה מביך אותך ?
כשמגלים כלפי גילויי אינטימיות בציבור.

- איך היית משפרת את העולם ?
ראה את מה שרשמתי שמעצבן אותי - אני מנסה לשפר בתחומים אלו את העולם, למרות שפסימית לגבי הסיכויים. ע"ע פעילות ציבורית, כתיבה מחאתית והניסיון לחנך שני ילדים להיות ככל האפשר א/נשים טובים, מיטיבים, אוהבים, פלורליסטים והומאניים בבגרותם.

- לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו ?
בריאות לילדיי ולי, שגשוג מקצועי וכלכלי מתמיד ועמדה משפיעה בתחומים שחשוב לי לקדם.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
אהבתי לגברים.

- איפה תהיי עוד 10 שנים ?
אין לדעת. בכל מקום שאהיה – אני מקווה שיהיה לי שם יותר חופש כלכלי.

- נסחי שאלה שהיית מעוניינת לשאול את עצמך ועני עליה
– מי היית לו חוויות שני העשורים הראשונים לחייך היו שונות (שאלה שאני עוסקת בה מדי פעם לאורך השנים)? אני מניחה שאותה אשה ובאותה רמת מעורבות ועשייה, רק קצת מרוככת יותר סגנונית ועם פחות מטען של כאב.

- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
חברתי מירה חניק, שמנהלת כבר כמעט עשור את אתר הדרך למעלה, מיזם העצמת הנשים הגדול, המשפיע והחשוב ברשת בכל הזמנים.

אסוציאציות

-אהבה - זרימה
-אלוהים – פיקציה
-מוות – חיים
-טלויזיה – לונדון (לא מחכה לי)
-מוזיקה - אהבה
-משפחה - ים
-פוליטיקה - רוע
-אינטרנט – זהב שחור
-רייטינג - שמייטינג
-חנה בית הלחמי - אני
חנה בית הלחמי הינה יועצת אסטרטגית ושיווקית, מאמנת, מנחה, מרצה ופובליציסטית.
צילמה: בילי בסרגליק.

אין תגובות: