יום שני, 30 ביוני 2008

השאלון עם חלי גולדנברג / מאת: סיני גז

-מה את עושה בימים אלה ?
מצטלמת ל"חשופים" –עונה ראשונה.....מתכוננת לעליה (המפתיעה) של "עד החתונה" סדרת דרמה שהשתתפתי בה וצולמה בהמשכים בשנתיים האחרונות ובה אני מגלמת את דידי – הדמות הכי רחוקה מכל דבר אחר שעשיתי אי פעם. מתכוננת ומתכננת את החופש הגדול שמתחיל בעוד חצי יום. כותבת את הבלוג שלי ב"רשימות". מנסה למצוא את המשפט הראשון לסיפור שאני רוצה לכתוב וההתחלה מתחמקת ממני כבר שבועות. מתעצלת. מתבטלת. מתיידדת עם המחשב הנייד הראשון שלי. מנסה לבנות תערוכת צילום. מלאה יסורי מצפון. וגם לא..

-מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
אין לי תשובה טובה לשאלה הזו....בטח רבים וטובים. רבים ורעים. אין לי מושג מי משפיע ואיך. בודדים הם אלה שאתה מרגיש באופן ממשי את השפעתם האמיתית, זו הניתנת לנימוק ממשי וראויה לאמירה: זו השפיעה עלי מצד שני, ראה תשובתי בקשר לאיזה ספר ..:)

-מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
אין לי מושג. הכל. כלום. לפעמים עשיה על טורים גבוהים ואנרגיה גבוהה בטירוף. לפעמים ריק מתמשך וכלום אחד גדול. לפעמים מילה שמישהו כתב או אמר לפעמים ריח או זכרון. לפעמים טוב ובטוח לפעמים בודד ועזוב. לך דע. הלוואי והיינו יודעים.
-מהו הצליל האהוב עלייך ?
המדיח כלים עובד, הילדה שלי צוחקת בקול רם מהחדר כי היא קוראת משהו מצחיק, העוזרת פותחת את הדלת, הנייד מצלצל את הצלצול המסויים, נקטורנות של שופן, רוק אנ'רול ילדותי וישן, אקשן, רוח בחלונות, פסטן יור סיט בלטס פליז דינג דונג

-מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
אין אפשרות לענות על שאלון כזה בלי להרגיש בנאלי עד אימה. אין אפשרות למשהו לההפך לבנאלי קלישאי, אם אין בו כמובן את גרעין האמת המוחלטת. וכן, אני יודעת שלא לסוג כזה של תמונה התכוונת הצילום של הילדה שלי מוצצת אגודל ב ת ו ך הגוף שלי בחודש הרביעי להריוני.

-אם היית קוראת מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
פרנסס פארמר - כדי לספר לה שהיום הרוח העצמאית האנושית והלא מתפשרת שלה הייתה יכולה להם

-מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
The Dark Side of the Moon לא מבינה מספיק במוסיקה כדי להסביר. אני רק יודעת שהוא נתן לי להרגיש צעירה, חזקה, חלשה, סקסית, עצובה, מהורהרת, שייכת, בודדה, מרגישה, אנושית, יחידה וגם לא, וכל מה שרוק טוב יכול להביא לנפש חפצה.

-מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
לאלאלא. אי אפשר ואסור להעמיד שאלה כזו מול אדם עם הפרעת קשב. אין שום דרך מעשית או תיאורטית להתחיל לסמן מעשים, מאורעות, החלטות נמהרות, מעשים אימפולסיביים, גורלים, שנחתכו בהרף עין במיספור. אין סיכוי. אלפים רבים מאד מאד יעמדו ויתחרו על אווילותם ואין מנצח.

-אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
אני חושבת שבהקמת המדינה. לחיות בתקופה סוערת, בעלת חשיבות אמיתית של משהו גדול וחשוב ויקר אפילו יותר מהאגוצנטרי ההוא שנקרא אתה עצמך, מברך אותך בהרפתקאות, תחושת התעלות ותחושת ערך עצמי וכללי שקשה להשיג בסתם חיים בתקופה רגילה, סוערת ככל שתהיה.

-מהו ספר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
"מכתבים למשורר צעיר" רילקה – למה? כי כשקראתי אותו בפעם הראשונה – בגיל מבוגר יחסית – הרגשתי ממש, פיסית ורגשית – איך מתהווה לי נקודת מפנה אמיתית בחיי – מול עצמי, מול העולם, מול הרצון והצורך והדרך שלי לעשות דברים – עיקר מילותיו של רילקה למשורר הצעיר המחפש אישורים ומחמאות והוכחות לטיב יצירתו, מסבירות לו למה עליו לעשות בדיוק את ההפוך. להתרכז רק בעצמו מולה. בקולו הפנימי. רק שם ימצא את התשובה לכמיהה הזו שלו. קראתי אותו מאז עשרות פעמים ובכל פעם זה קורה שוב. התפעמות מהדיוק.

-עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
עם במאי/ת, מוכשר/ת, שיראה ויזהה מעבר למובן מאליו, לבנאלי, למוכר ולקל

-מה מוציא אותך מדעתך ?
צרות עין. חוסר אינטליגנציה רגשית. אנשים עם דימוי עצמי גבוה וחוסר מודעות עצמית. פאנטיות. גזענות. פאשיזם. רוחניות מהולה ביהירות מוסווה.

-מה מצחיק אותך ?
הבת שלי. אני.

-מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
מנועה מלספר. נהנית לזכור.

-מה מביך אותך ?
השאלה הקודמת...וגם צרות עין. חוסר אינטליגנציה רגשית. אנשים עם דימוי עצמי גבוה מבוסס על כלום. פאנטיות. גזענות. פאשיזם. רוחניות מהולה ביהירות מוסווה.

-איך היית משפרת את העולם ?
לפעמים אני מאמינה שהמועמדות לתחרות מיס יוניברס צודקות, למרות גילן הצעיר והדיקלום. ענייני הבנאליות מהתשובה ההיא, תופסים גם כאן - שלום עולמי, שיוויון בין המינים בין הדתות בין האנשים כולם, וכל היתר כבר יסתדר מעצמו, לא?

-לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו ?
לכתוב כמו שאני יודעת שאני יכולה לאהוב כמו שאני יודעת שאני יכולה להעיז כמו שאני יודעת ולא יודעת שאני יכולה

-מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
תשובה מספר שלוש מהשאלה הקודמת

-איפה תהיי עוד 10 שנים ?
כאן

-נסחי שאלה שהיית מעוניינת לשאול את עצמך ועני עליה
מה יהיה ומתי?
מצויין. החל מה....רגע.

-מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
אנני לייבוביץ, איתן פוקס, רם לנדס.

צילום: איה גלעד

חלי גולדנברג היא שחקנית, דוגמנית וכותבת. מפעילה את הבלוג "תקריב".
Doc
Pdf

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ובמהלך חייך, מה עשית יותר: חייכת או בכית?

הקמטים בזווית הפה לא משקרים..

אנונימי אמר/ה...

את נפלאה, חלי.
אני מאחלת לך שתכתבי כמו שאת יודעת שאת יכולה, שתאהבי כמו שאת יודעת שאת יכולה, ושתעזי כמו שברור לי לגמרי שאת יכולה.