יום ראשון, 10 באוגוסט 2008

השאלון עם שרון מולדאבי / מאת: סיני גז

- מה אתה עושה בימים אלה ?
לומד להידחס ל24 שעות בלבד ביממה... אני מסתובב בארץ בהופעות עם הגיטריסט שלי אסף לוי. משדר בימים א-ג בין 2200-24—ברדיו תל אביב תכנית אישית בשם "המוזיקה בפנים". כותב על מוזיקה לועזית בגלובס. מדג'ה בחתונות. מתחיל צעדים ראשונים לקראת הקלטות האלבום הבא שלי.

- מהו האירוע שהשפיע עלייך יותר מכל?
לצערי זה היה אירוע טרגי. מותו הפתאומי של אבי, משה מולדאבי ז"ל, שנפטר בגיל 63 מדום לב. הייתי בן 26. אלו היו כמובן הפרידה ממנו ומהיחסים הלא פתורים איתו, והמפגש הראשוני עם אובדן של אדם כה קרוב אלי, וגם עצם שמיעת משק כנפי המוות כה סמוך לאוזניי. במובנים רבים התחלתי לחיות רק אז, משום שקיבלתי ראייה חדשה על החיים בכלל וכמובן על חיי שלי. הבנתי שאין זמן מיותר לבזבז, שעלי להתקרב לעצמי במקום לברוח מעצמי, ושעלי לעשות את הבחירות והפשרות והויתורים הנכונים עבורי.

- מה מעורר בך השראה ?
בני אדם, בעלי חיים, הטבע, אמנות. קשה לחשוב על משהו שאינו מסוגל לעורר אותה.....

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
התשובה אינטימית מדי לפורום כה פתוח

- אם היית קורא מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
אני כנראה מציצן אובססיבי לתוך דעתם ונפשם של אחרים ואין אדם שאיני מנסה לקרוא אותו. אבל אם מדובר בעיקר במחשבות, אני מניח שהייתי שמח להיכנס למוחם של אנשים שגבולות התודעה וההכרה האנושיות היו , לפחות לכאורה, לחלוטין פתוחים ופרוסים לפניהם, כמו וויליאם שייקספיר או בוב דילן.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
ברור לי שבעתיד ולא בעבר. הייתי מת מסקרנות, רוצה לדעת מה יקרה לאנשים היקרים לי אחרי שכבר לא אחיה, ולבקר בעולם החיים, נניח פעם במאה שנה, כדי להתעדכן....

- איזה משפט שינה את חייך ?
משפט הגירושים של הורי......

- מהו השיר הראשון שכתבת ?
בכיתה י' הייתי בלהקה בשם "קונפליקט". עשינו שירים של לד זפלין, ג'ימי הנדריקס, פינק פלויד ודיפ פרפל. השיר הראשון שכתבתי והלחנתי עם חברי הלהקה היה באנגלית. הוא נקרא I love you more than I can say והוא היה חיקוי עלוב ושילוב של ארבע בלדות זפליניות בשיר ארוך אחד. אבל עובדה שאני זוכר את הלחן וחלק מהמילים עד היום...

- עם מי היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
קשה לחשוב על אדם ספציפי. יש כל כך הרבה אנשים ללמוד מהם, וחוץ מזה, פוטנציאל החיבור בין שני אנשים תמיד יכול להוציא מכל אחד מהם משהו שלא קורה בשום קשר או בחיבור אחר, כך שהדברים לא ממש ידועים או ניתנים לצפיה מראש. רוצה את כל מי שיוכל להעשיר אותי בכל דרך אפשרית, בתקווה שגם אני מסוגל להזין חזרה אותו או אותה...

- מה מוציא אותך מדעתך ?
בעיקר חוסר הפרופורציה בין החרדות שלי למציאות, והאנרגיות שאני מבזבז על דאגות שווא

- מה מצחיק אותך ?
לבת הזוג שלי יש כישרון להברקות שבאות ברגעים בלתי צפויים ומעבר לכך שהן מצחיקות נורא , הן גם תמיד מרחיבות לי את הלב. הומור הוא קריטי אצל אדם שאתה אוהב.

- מה מביך אותך ?
אנשים שבטוחים שהם מתחבאים היטב מפני מבטם של אחרים, בזמן שבעצם הם שקופים וכולם רואים...הכי כיף להיות שקוף, אבל אנחנו מבזבזים המון כוחות ופחדים כדי שלא יראו לנו, שלא יראו אותנו....

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
את התשובה האמיתית אני לא מעז לכתוב כאן.

- איך היית משפר את העולם ?
הייתי אוסר לחלוטין על סחר בנשק מכל סוג שהוא ומעניש בסירוס. משנה את חלוקת ההון, ומחייב כל מדינה להקצות שליש מתקציבה לחינוך חינם ושליש לבריאות חינם.

- לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו ?
בריאות ואריכות ימים לי ולכל היקרים לי, שלום עולמי, והיכולת למצות ככל הניתן את מנת הכישרונות שיש לי

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
הטרור הפנימי שלי שטרם ריפאתי , רק ריככתי.

- איפה תהיה עוד 10 שנים ?
מקווה שבתוך משפחה עם אהובת חיי ולפחות שני ילדים, אחרי עוד אלף הופעות ושלושה-ארבעה תקליטים.

- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
מאיר אריאל

אסוציאציות

-אהבה - הטעם

-אלוהים - תירוץ

-מוות - אשמח לחיות לנצח

-כתיבה - אהבה עם מילים

-טלוויזיה - מכשיר

-משפחה - כמיהה לעתיד

-מוזיקה - הדם, המים והורידים של הנפש

-בית - אם אין בית טוב אין פזמון....

-פוליטיקה - החמצה

-סקס, סמים ורוקנ'רול - סקס חיוני, סמים כבר לא עושים לי את זה, ורוקנרול זו רק הגדרה, שממילא כל אחד מגדיר אחרת. אני מעדיף שילוש רחב בהרבה של אהבה, חופש ומוזיקה- סקס סמים ורוקנרול הם רק אחת האופציות לממש את השילוש הזה.

-ילדות - משתדל להעניק לעצמי ילדות מאוחרת

-אינטרנט - קשה לתאר את החיים בלעדיו, אושר גדול

-ישראל - חבל שלאורך כל כך הרבה שנים יצר ההרס העצמי שלנו מנצח את כישורי הבניה. בינתיים אנחנו יותר חושך ליהודים מאשר אור לגויים.

-רייטינג - כלי מדידה שבאמצעותו אילי ההון מורים לעבדים שלהם במדיה כיצד לנווט את חיי התרבות כך שהעבדים יעשקו כמה שיותר נפשות

-שרון מולדאבי - עדיין מחפש אותו....


שרון מולדאבי הוא מוזיקאי ועיתונאי.
צילום: תילי שרון.

אין תגובות: