יום שבת, 16 באוגוסט 2008

השאלון עם אייל בן משה / מאת: סיני גז

- מה אתה עושה בימים אלה ?
עובד על 'באגו דאגו' הלהקה המאויירת הישראלית הראשונה.
עובד על פתיח באנימציה לתוכנית טלויזיה
עובד על התסריט של פרוייקט קולנועי שאפתני
עובד על הפקת החתונה שלי ושל זוגתי המדהימה ליאת לוינהר
ואבא לשתי בנות מדהימות (7, 2)

- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
שאלה קשה....
אין אירוע אחד ספציפי, אבל יש המון אירועים שמשפיעים ומעצבים בזרם תת מודע.
חלק מהם בטח יהיה: המפגש הראשון עם הקומיקס tank girl , ההליכה הקבוצתית לסרט 'מופע הקולנוע של רוקי', העלעול בחוברת הפנטהואז שהחבאתי בארגז המצעים בגיל 14, משחק D&D, ההופעה של הביסטי בויז בארץ, הפעם הראשונה שאיור שלי התפרסם בעיתון, הסרט 'רוצחים מלידה', מונתי פייתון, עלילות משה בעיר הגדולה.... שאמשיך?

- מה מעורר בך השראה ?
מוזיקה, בעיקר אלקטרונית, בעיקר ברכב.
למען האמת, שמתי לב שמאז שעברתי לגור ברעננה והוספתי לעצמי עוד שעה וחצי ביום של נסיעה בתוך קונכייה אקוסטית, היצירתיות שלי והרעיונות החדשים שלי תפסו בוסט משמעותי.

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
הצליל של תוכנת אנימציה שסיימה רינדור.
לפעמים זה יכול להיות רינדור שאורך 5 שעות, והצליל המתוק הזה מסמן ששעות רבות של ציפייה הגיעו לסיומם וגם שהרינדור עבר בהצלחה ולא נתקע באמצע.

- אם היית קורא מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
של החתול שלי, ראג'ה.
או לייתר דיוק: של החתול שלי ראג'ה מנסה לישון בזמן שאני וארוסתי עושים סקס.
זה בטח משהו כמו:"חי חי חי... הם עוד לא יודעים אבל אני כבר הקאתי להם בנעליים.... שיאאאא.. אני נמר סיבירי....ווגא ווגא יו" ....הוא קצת משוגע החתול שלי

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
הייתי מאוד רוצה לקפוץ 20 שנה אחורה ולשבת לשיחה רצינית עם איל בן משה הצעיר, יש כמה דברים שהילד הזה צריך לדעת על העתיד שלו, בעיקר דברים שקשורים למקצוע העתידי שלו, לבחורות, ואולי גם הייתי מראה לו לאן התפתח הקומודור 64 שהוא קיבל ליומולדת.
אבל ברצינות? הייתי חוזר שנה אחורה ומוציא את הכסף שלי מהבורסה... GOD !!!

- איזה משפט שינה את חייך ?
"אייל תיזהר !!! הוא לא באמת רופא שיניים !!!!! תברח!!!"

- עם מי היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
מצד אחד, מתבקש שארשום את שמו של ג'ימי היולט – שהוא האדם (מאייר) שהשפיע עליי הכי הרבה בהיסטוריה המקצועית שלי.
כל איור שלו מכווץ את ליבי, כל דמות שלו שולחת אותי למסע פנטזיוני בדמיון, בכל פריים קומיקס שהוא עשה הייתי מוכן לעבור לגור.
מצד שני, אני לא בטוח שהייתי רוצה לעבוד איתו... זה בטח היה מגמד אותי, והייתי מרגיש תחושה יומיומית של אפסיות ותסכול.
- מה מוציא אותך מדעתך ?
בשיא הרצינות? מה שנהיה מהמדינה.... העבריינות, בתי המשפט האימפוטנטים והענישה המגוחכת, השחיתות, המעמדות, חוסר הענווה, ההערצה העיוורת לכסף, גסות הלב והרוח, חוסר הנימוס, הזלזול, הגזענות... כל הערכים שאני ובני גילי מכפר סבא גדלנו עליהם והיום נראים כמו הרצאה לא רלוונטית בכנס בצופים.

- מה מצחיק אותך ?
לצערי הרב, מעט מאוד דברים מצליחים ממש להצחיק אותי.
אני חושב שכבר שנים לא צחקתי צחוק בריא ומתגלגל.. כזה שגורם לבטן לכאוב ולעיניים לדמוע.
אולי בגלל העיסוק האינטנסיבי שלי בהומור, שגורם לי להתייחס לכל בדיחה בניתוח מקצועי, או לחליפין בקנאה (למה אני לא חשבתי על זה...)
אבל הנה כמה דברים שכן מצחיקים אותי:
סשה ברון כהן (עלי ג'י ובוראט), ערן זרחוביץ' ושרון טייכר במערכונים ההזויים והמעולים שלהם ברדיו 102, נמרוד בן משה (אחי)בתסריטים ורעיונות שנונים ומפתיעים (קומי קומי,התוכנית עם הבובות,נרקו ועוד)

- מה מביך אותך ?
כשמחמיאים לי בפניי

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
אני לא בטוח.... אבל אני נזכר פתאום בתקופה מלפני בערך 10 שנים שבה ניסיתי להיות יחצ"ן מסיבות .
רק אחרי שהשקעתי המון כספים בפוסטרים, הזמנות, תשלום למועדון וכו', גיליתי שאין לי ממש חברים, וגם אין ממש אנשים ששומעים את המוזיקה שאני אוהב.
ככה שהמסיבות האלה נגמרו מאוד מאוד מוקדם ובהרבה מאוד הסברים לבעל המקום.

- איך היית משפר את העולם ?
משנה את יחס הזכרים מול הנקבות ל30% מול% 70 במקום ה 50 50 שקיים בטבע.
יש לי הרגשה שזה יפתור את מרבית בעיות האגו ,האלימות והרשע

- לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו ?
1. ששתי הידיים שלי יהיו אותו דבר
2. .... לא ככה.... הפוך!
3. מפגר !!!

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
הצורך לרצות אנשים... מאוד קשה לי להגיד לא.
אם הייתי בחורה, בטח הייתי ה"נותנת" של השיכבה

- איפה תהיה עוד 10 שנים ?
זה תלוי באחמדיניג'אד

- נסח שאלה שהיית מעוניין לשאול את עצמך וענה עליה
מה זה ה B הזה? מה אתה די ג'יי? (אני לא באמת הייתי רוצה לשאול את זה את עצמי, אבל זו שאלה שחוזרת ...)
אז ככה, עשיתי את חוברת הקומיקס "סטיות של פינגווינים" בזמן שירותי הצבאי, משום מה הרעיון לפרסם קומיקס חתרני אנטי צבאי, שבו אני מפאר את החייל חוטף הטנקים 'עמית נחמיה' , היה נראה לי רעיון מצויין, גם הרעיון לרוץ לעיתון ולדבר על זה קסם לי.
אחרי שמצ"ח האשימו אותי בנסיון המרדה, התנהגות שאינה הולמת חייל בצהל ובעבודה מחוץ לשעות הצבא, הבנתי שאני צריך לשמור על פרופיל נמוך.
שיניתי את שמי המקצועי ל B. ומאז (1994) זה פשוט נדבק.
לפני מספר שנים שיניתי סופית את שם משפחתי ל'בי'.

- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
כל מי שרוצה לענות על השאלון ! מוזמן לשלוח לי מייל בצירוף צ'ק על סך 100 שקלים, יש לי את השאלון! אני מוכר! יש לי אפילו מספר תשובות מוכנות! מהרו ! !

אסוציאציות

-אהבה – יש דבר כזה
-אלוהים – אין דבר כזה
-ישראל – יש דבר כזה.... בינתיים.
-מוות – טיקינג קלוק
-כתיבה - צורך
-טלויזיה – רוצח שעות הפנאי
-משפחה - מורכבת
-פוליטיקה- איכס, בעעעע, 1789, גליוטינה.
-סקס, סמים ורוקנ'רול – סקס, סמים ו'וורלד אוף וורקראפט'
-בית - דשא
-ילדות – כפר סבא
-אינטרנט- לא זוכר איך חייתי בלעדיו (באמת)
-אייל בן משה - אגו
-אייל B – סופר אגו.

אייל בן משה הוא יוצר קומיקס ואנימטור.

אין תגובות: